ראשי » קנייה קבוצתית » קנייה קבוצתית – העקרונות והיתרונות בקבוצת רכישה

קנייה קבוצתית – העקרונות והיתרונות בקבוצת רכישה

הכוח הצרכני הגדול והמשמעותי ביותר, הוא כוחם של ההמונים. העיקרון הזה מוביל קבוצות צרכנות רבות כבר שנים ארוכות, ומאפשר לאזרח הפשוט לשפר עמדות למול חברות ענק. הביטוי הברור ביותר בעידן המודרני לעקרונות קנייה קבוצתית, הוא מועדוני הלקוחות שרק הולכם ומתרבים. היתרונות הם עצומים לכל השחקנים המעורבים, ויכולים להשפיע לטובה על כלל המשק. כך שכדאי להכיר ולנצל את העקרונות של קניה קבוצתית, בכמה שיותר תחומים.

עקרונות הקנייה הקבוצתית

קניה קבוצתית מתבססת בדרך כלל בעיקר על:

כמות מספרית עצומה של צרכנים אשר מתעניינים בתחום עיסוק אחד– למשל קבוצות של חיילים או הורים של חיילים, שצריכים לבצע רכישות של ציוד צבאי. והן מחפשים למצוא תנאי רכישה נוחים ועלויות טובות לציוד איכותי.

נציגות רשמית של קבוצת הקנייה– נציגות שכזו יכולה לפתוח במשא ומתן. גם אם הנציג לא מגיע מתוך הארגון הוא עדיין פועל לטובת קבוצת הלקוחות הרלוונטית בכל עת. (ובמקרה של קנייה קבוצתית מדובר על מנהלי אתרים מכרתיים),

נכונות מצד בעלי העסקים לבוא לקראת קבוצות המיקוח– אם הבעלים מבין את האינטרס של החברה לטווח הארוך, הוא בדרך כלל יבחר לספק הנחה כזו או אחרת לקבוצה גדולה של צרכנים. ככל שההנחה גדולה יותר, כך הלקוחות יממשו את העסקה בכמויות גדולות יותר.

הכוח נמצא בידיי הצרכן

בעידן שבו האינטרנט הוא כלי הרכישה הטוב ביותר שעומד לרשותנו, הכוח נמצא בידיים שלכם. המודל המתקדם ביותר היום מדבר על קנייה קבוצתית באינטרנט. זהו סוג קנייה שמתבצע על פלטפורמות מקוונות ומבקש למצוא שירותים אינטרנטיים בהנחות. המודל מתבסס על אתרים שפשוט מציעים כמויות גדולות של הנחות לקהל הרחב. הדוגמה הכי טובה שירותי קניה קבוצתית היא באתר גרופון האמריקאי. האתר מספק הנחות גבוהות מאוד לכמויות גדולות של לקוחות, על בסיס מודעות פרסום. על פי רוב מדובר על הצעות בעסקים מקומיים המוגבלות בפרק זמן מסוים ומחייבות מספר מצטרפים מינימלי על מנת לממש את ההזמנה.

מודל שרק הולך ומתרחב

כמו פעולות ושירותים רבים שקיימים כיום, גם האפשרות לבצע קנייה קבוצתית רק מתחילה לצבור תאוצה בישראל. אומנם, ישנם אין ספור אתרי אינטרנט שמציעים חוויית קנייה שכזו. אבל השוק מוחזק ברובו (כלומר כ 75%) על ידי שיש חברות גדולות. חלק נכבד מהאתרים הם אתרים שנמצאים בשליטה של חברות גדולות מאוד במשק הישראלי. מה שאומר שיש לאתרים הללו אינטרס לרצות את קבוצות הרכישה הגדולות ביותר שקיימות בישראל. ואכן, אנחנו רואים הצלחה שרק הולכת וגדלה מידי שנה בתחום. מחזור המכירות השנתי של אתרים שפועלים על בסיס קנייה קבוצתית באינטרנט עומד על 210 עד 250 מיליוני שקלים מדי שנה, והיד עוד נטויה.

חוויית קניות קצת אחרת

כמו שאתם בוודאי מצליחים להבין, הרכישה בתוך אתרים כמו גרופון, היא רכישה מהירה ואינטנסיביתכמו שאתם בוודאי מצליחים להבין, הרכישה בתוך אתרים כמו גרופון, היא רכישה מהירה ואם סטפי בית מאוד. לא מדובר על מקום שבו אתם יכולים לבצע רכישות של מוצרים גדולים וחשובים. אלא על אתר אינטרנט שמספק לכם בעיקר חוויות ייחודיות. והתקשרות עם בעלי העסקים בכל רחבי הארץ והעולם. אבל עדיין, חשוב למצוא את הדרכים הטובות ביותר, על מנת לרכוש שירותים בעלויות פחות לכל כיס. מאוד. לא מדובר על מקום שבו אתם יכולים לבצע רכישות של מוצרים גדולים וחשובים. אלא על אתר אינטרנט שמספק לכם בעיקר חוויות ייחודיות. והתקשרות עם בעלי העסקים בכל רחבי הארץ והעולם. אבל עדיין, חשוב למצוא את הדרכים הטובות ביותר, על מנת לרכוש שירותים בעלויות פחות לכל כיס.

רוצים ללמוד יותר על קנייה קבוצתית? השאירו פרטים ונחזור אליכם